Onderhoud en herstellingen 

bannere-onderhoud.jpg

Bij CYCLE-PASSION kan u terecht voor het onderhoud of de herstelling van uw fiets, ook al komt uw fiets van een bevriende fietsenmaker. Zelfs voor fietsen uit een grootwarenhuis maken wij tijd vrij.

In onze werkplaats staan gepassioneerde fietsherstellers klaar om uw fiets na te kijken en te herstellen. Onze herstellers volgen geregeld opleidingen bij de fabrikanten en zijn dus op de hoogte van alle nieuwe snufjes binnen de fietswereld.

Door onze uitgebreide voorraad aan onderdelen kunnen wij u een snelle en efficiënte service bieden.

Een afspraak voor uw herstelling? Bel even met onze shop: 016 50 11 82 of stuur een email naar info@cycle-passion.be

TIps en ADVIES

   LEVENSDUUR EN TIPS VOOR ONDERHOUD VAN DE BATTERIJ VAN JE E-BIKE     DE  LEVENSDUUR  VAN DE BATTERIJ HANGT VAN VEEL FACTOREN AF. OM DE BATTERIJ IN OPTIMALE CONDITIE TE HOUDEN, KAN JE ONDERSTAANDE  ONDERHOUDSTIPS  OPVOLGEN, WELKE DE LEVENSDUUR VAN DE BATTERIJ TEN GOEDE KOMEN.    LI-ION BATTERIJEN HEBBEN NA AANKOOP  MINIMAAL 5 LADINGEN / ONTLADINGEN  NODIG OM OP HUN MAXIMALE KRACHT TE KOMEN. IN DE EERSTE FASE WORDEN DE CELLEN VAN DE ACCU GEVORMD. HET IS DUS BELANGRIJK OM NA AANKOOP DIT OOK ECHT TE DOEN. ALS JE DE FIETS KRIJGT, LAADT JE HEM THUIS DAN HELEMAAL OP. DAARNA GA JE ERMEE FIETSEN EN RIJ JE DE BATTERIJ LEEG (DIT MAG UITERAARD OVER MEERDERE DAGEN). VERVOLGENS LAAD JE DE BATTERIJ WEER HELEMAAL OP. DIT PROCES MOET JE DUS MINIMAAL 4 KEER HERHALEN.  GEBRUIK JE JE ELEKTRISCHE FIETS IN DE HERFST OF WINTER NIET, LAAD DE BATTERIJ DAN MINIMAAL 1 X PER MAAND. HET IS MISSCHIEN EVEN WERK MAAR DE LEVENSDUUR EN CAPACITEIT VAN DE BATTERIJ IS WEL ERG BELANGRIJK VOOR MEER EN LANGER FIETSPLEZIER.    ALS JE DE BATTERIJ KAN VERWIJDEREN,  BEWAAR  ZE DAN BEST  BINNEN . DOE DIT ZEKER WANNEER DE BUITENTEMPERATUUR ONDER HET VRIESPUNT DAALT. DIT KOMT DE LEVENSDUUR EN DE ACTIERADIUS TEN GOEDE: DE ACTIERADIUS KAN MET 30-50% VERMINDEREN ALS DE BATTERIJ TE KOUD IS GEWORDEN.    HET  CONTINU ‘DIEPONTLADEN’  (‘PLATRIJDEN’) VAN IEDERE BATTERIJ BEPERKT DE LEVENSDUUR ENORM. DE TECHNOLOGIE STAAT NATUURLIJK NIET STIL, IEDERE NIEUWE GENERATIE BATTERIJEN HEEFT EEN LANGERE LEVENSDUUR EN LAAT MEER ONTLADINGEN TOE (TOT MEER DAN 1000).    INDIEN DE BATTERIJ TUSSEN DE 25% EN 50% WORDT LEEG GEREDEN VOORDAT ZE OPNIEUW WORDT GELADEN, STIJGT DE LEVENSDUUR AANZIENLIJK.

LEVENSDUUR EN TIPS VOOR ONDERHOUD VAN DE BATTERIJ VAN JE E-BIKE

DE LEVENSDUUR VAN DE BATTERIJ HANGT VAN VEEL FACTOREN AF. OM DE BATTERIJ IN OPTIMALE CONDITIE TE HOUDEN, KAN JE ONDERSTAANDE ONDERHOUDSTIPS OPVOLGEN, WELKE DE LEVENSDUUR VAN DE BATTERIJ TEN GOEDE KOMEN.

LI-ION BATTERIJEN HEBBEN NA AANKOOP MINIMAAL 5 LADINGEN / ONTLADINGEN NODIG OM OP HUN MAXIMALE KRACHT TE KOMEN. IN DE EERSTE FASE WORDEN DE CELLEN VAN DE ACCU GEVORMD. HET IS DUS BELANGRIJK OM NA AANKOOP DIT OOK ECHT TE DOEN. ALS JE DE FIETS KRIJGT, LAADT JE HEM THUIS DAN HELEMAAL OP. DAARNA GA JE ERMEE FIETSEN EN RIJ JE DE BATTERIJ LEEG (DIT MAG UITERAARD OVER MEERDERE DAGEN). VERVOLGENS LAAD JE DE BATTERIJ WEER HELEMAAL OP. DIT PROCES MOET JE DUS MINIMAAL 4 KEER HERHALEN.  GEBRUIK JE JE ELEKTRISCHE FIETS IN DE HERFST OF WINTER NIET, LAAD DE BATTERIJ DAN MINIMAAL 1 X PER MAAND. HET IS MISSCHIEN EVEN WERK MAAR DE LEVENSDUUR EN CAPACITEIT VAN DE BATTERIJ IS WEL ERG BELANGRIJK VOOR MEER EN LANGER FIETSPLEZIER.

ALS JE DE BATTERIJ KAN VERWIJDEREN, BEWAAR ZE DAN BEST BINNEN. DOE DIT ZEKER WANNEER DE BUITENTEMPERATUUR ONDER HET VRIESPUNT DAALT. DIT KOMT DE LEVENSDUUR EN DE ACTIERADIUS TEN GOEDE: DE ACTIERADIUS KAN MET 30-50% VERMINDEREN ALS DE BATTERIJ TE KOUD IS GEWORDEN.

HET CONTINU ‘DIEPONTLADEN’ (‘PLATRIJDEN’) VAN IEDERE BATTERIJ BEPERKT DE LEVENSDUUR ENORM. DE TECHNOLOGIE STAAT NATUURLIJK NIET STIL, IEDERE NIEUWE GENERATIE BATTERIJEN HEEFT EEN LANGERE LEVENSDUUR EN LAAT MEER ONTLADINGEN TOE (TOT MEER DAN 1000).

INDIEN DE BATTERIJ TUSSEN DE 25% EN 50% WORDT LEEG GEREDEN VOORDAT ZE OPNIEUW WORDT GELADEN, STIJGT DE LEVENSDUUR AANZIENLIJK.

    TUBELESS       WAT VERSTAAT MEN ONDER TUBELESS?     TUBELESS IS HET SYSTEEM WAARBIJ MEN EEN LUCHTDICHTE BUITENBAND, ZONDER GEBRUIK TE MAKEN VAN EEN BINNENBAND, OP DE VELG MONTEERT. DOORDAT TUBELESS BANDEN GEEN GEBRUIK MEER VAN EEN BINNENBAND MAKEN, MOET DE BUITENBAND VOLLEDIG LUCHTDICHT ZIJN. DE FABRIKANT PLAATST AAN DE BINNENKANT VAN DE BAND EEN EXTRA LAAG WAARDOOR DE BAND LUCHTDICHT WORDT. ALS BIJKOMENDE BESCHERMING WORDT EEN ANTILEK VLOEISTOF GEBRUIKT.          WAAROM TUBELESS?     DE TUBELESS-TECHNIEK BIEDT VANDAAG DE DAG DE BESTE GARANTIE TEGEN LEKKEN. DOORDAT ER GEEN BINNENBAND WORDT GEBRUIKT, HOEF JE JE GEEN ZORGEN TE MAKEN OVER RISICO’S OP EEN LEK DOOR EEN SNAKEBITE (STOOTLEK). BIJ DIT TYPE LEK WORDT DE BUITENBAND OP TWEE PUNTEN DOORBOORD DOOR DE VELG, NADAT DIE TEGEN EEN VOORWERP IS OPGEBOTST.     DE TWEEDE OORZAAK VAN EEN LEK IS PERFORATIE DOOR EEN SCHERP VOORWERP, ZOALS EEN DOORN. BIJ EEN GEWONE BAND GAAT HET VOORWERP ZOWEL DOOR DE BUITENBAND ALS BINNENBAND. VERVOLGENS BEGINT HET VOORWERP TE BEWEGEN, WAARDOOR ER EEN GAT IN HET OPPERVLAK VAN DE BINNENBAND GEVORMD WORDT, WAARLANGS DE LUCHT ONTSNAPT. BIJ EEN TUBELESS BAND BLIJFT DE DOORN (HOPELIJK) IN DE BAND STEKEN, WAARDOOR DE LUCHT SLECHTS HEEL LANGZAAM KAN ONTSNAPPEN.   BUITEN DE LAGERE KANS OP LEKRIJDEN HEBBEN TUBELESS-BANDEN NOG ANDERE VOORDELEN. DOORDAT DE BINNENBAND WEGVALT HOEF JE JE BAND NIET ZO HARD OP TE BLAZEN. DOOR DE LAGERE BANDENSPANNING HEB JE MEER COMFORT EN MEER GRIP, WANT HET RAAKVLAK VAN DE BAND IS DOOR DE LAGERE BANDENSPANNING GROTER.  TUBELESS BANDEN ZOUDEN WETENSCHAPPELIJK GEZIEN EEN BETER RENDEMENT EN EEN BETERE REMWERKING HEBBEN. DOORDAT DE BAND LETTERLIJK ÉÉN GEHEEL MET DE VELG VORMT, IS ER GEEN SPRAKE MEER VAN WRIJVING. HIERDOOR WORDT ALLE ENERGIE VAN HET WIEL OOK DAADWERKELIJK IN SNELHEID OMGEZET. 

TUBELESS

WAT VERSTAAT MEN ONDER TUBELESS?

TUBELESS IS HET SYSTEEM WAARBIJ MEN EEN LUCHTDICHTE BUITENBAND, ZONDER GEBRUIK TE MAKEN VAN EEN BINNENBAND, OP DE VELG MONTEERT. DOORDAT TUBELESS BANDEN GEEN GEBRUIK MEER VAN EEN BINNENBAND MAKEN, MOET DE BUITENBAND VOLLEDIG LUCHTDICHT ZIJN. DE FABRIKANT PLAATST AAN DE BINNENKANT VAN DE BAND EEN EXTRA LAAG WAARDOOR DE BAND LUCHTDICHT WORDT. ALS BIJKOMENDE BESCHERMING WORDT EEN ANTILEK VLOEISTOF GEBRUIKT.

 

WAAROM TUBELESS?

DE TUBELESS-TECHNIEK BIEDT VANDAAG DE DAG DE BESTE GARANTIE TEGEN LEKKEN. DOORDAT ER GEEN BINNENBAND WORDT GEBRUIKT, HOEF JE JE GEEN ZORGEN TE MAKEN OVER RISICO’S OP EEN LEK DOOR EEN SNAKEBITE (STOOTLEK). BIJ DIT TYPE LEK WORDT DE BUITENBAND OP TWEE PUNTEN DOORBOORD DOOR DE VELG, NADAT DIE TEGEN EEN VOORWERP IS OPGEBOTST. 

DE TWEEDE OORZAAK VAN EEN LEK IS PERFORATIE DOOR EEN SCHERP VOORWERP, ZOALS EEN DOORN. BIJ EEN GEWONE BAND GAAT HET VOORWERP ZOWEL DOOR DE BUITENBAND ALS BINNENBAND. VERVOLGENS BEGINT HET VOORWERP TE BEWEGEN, WAARDOOR ER EEN GAT IN HET OPPERVLAK VAN DE BINNENBAND GEVORMD WORDT, WAARLANGS DE LUCHT ONTSNAPT. BIJ EEN TUBELESS BAND BLIJFT DE DOORN (HOPELIJK) IN DE BAND STEKEN, WAARDOOR DE LUCHT SLECHTS HEEL LANGZAAM KAN ONTSNAPPEN. 

BUITEN DE LAGERE KANS OP LEKRIJDEN HEBBEN TUBELESS-BANDEN NOG ANDERE VOORDELEN. DOORDAT DE BINNENBAND WEGVALT HOEF JE JE BAND NIET ZO HARD OP TE BLAZEN. DOOR DE LAGERE BANDENSPANNING HEB JE MEER COMFORT EN MEER GRIP, WANT HET RAAKVLAK VAN DE BAND IS DOOR DE LAGERE BANDENSPANNING GROTER. 
TUBELESS BANDEN ZOUDEN WETENSCHAPPELIJK GEZIEN EEN BETER RENDEMENT EN EEN BETERE REMWERKING HEBBEN. DOORDAT DE BAND LETTERLIJK ÉÉN GEHEEL MET DE VELG VORMT, IS ER GEEN SPRAKE MEER VAN WRIJVING. HIERDOOR WORDT ALLE ENERGIE VAN HET WIEL OOK DAADWERKELIJK IN SNELHEID OMGEZET.